Dag 17. Vad kan jag göra för mig?

Vad är det som jag kan göra för mig själv?

Vad har jag avstått att göra för mig?

Vad behövs för att det ska bli av?

Tid

Pengar

Mod

Sätt dig ner och gör en plan för hur du ska kunna ge dig själv det där lilla extra.

Behöver jag spara pengar? Kan jag börja redan i dag

Behöver jag frigöra tid? Vad kan jag ta bort för att skapa tiden jag behöver? Se mindre på tv? Lägga ifrån mig mobiltelefonen? Vad behövs för att skapa mer tid?

Få mod att testa något nytt. Skriv ner och titta på vad som hindrar dig, vad du är rädd, för och nackdelar.

 

Ge dig själv det du behöver för Du är värd det!

 

 

De flesta av oss upplever mycket stress och press just nu. Och problemet med stress är inte stress. Men bristen på återhämtning. Många hittar återhämtning i kontakt med en annan människa, och få saker skapar så djup kontakt som ett ärligt, öppet samtal. Ta dig tid till ett samtal och mänsklig kontakt i dag.

 

Boka in ett samtal hos Stian på I Goda Händer. Stian är samtalsterapeut, utbildad socionom och jobbar enligt acceptiens and commitment theraphy (act) och tolvstegsmetoden. Stian sätter även öronakupunktur för bl.a. abstinens, stress och sömnproblem.

 


 

 

Don´t ever be sorry for putting yourself first when it comes to your emotional and mental health

Kommentera inlägget här :