Dag 2. Avsluta varje dag med tacksamhet

Att få avsluta varje dag med fokus på det positiva gör att du blir lugn och glad. Att också känna tacksamhet för det du har eller det som hänt gör att vi blir mer tillfreds med våra liv. Leta fram papper och penna eller kanske en liten skrivbok och avsluta varje dag med fem saker du är tacksam för.

Och kom ihåg! Även de små sakerna kan vara storslagna💗

Tex :

Jag är tacksam för min familj

Jag är tacksam för att jag är frisk

Jag är tacksam för att jag orkade gå upp i dag

 
 
Vi har ofta så bråttom att vi missar att ta chansen att stanna upp och reflektera. SÅ! STANNA UPP! REFLEKTERA! KÄNN TACKSAMHET!
När du tränar dig i att känna tacksamhet, blir du automatiskt mer lycklig, så ta chansen att bli mer lycklig!
 
Ta med dig dagens uppgift och fortsätt skriva ned varje kväll, vad du är tacksam för!
 
Vi vill gärna höra hur det går för dig så delar du något om dina uppdrag, uppgifter, reflektioner etc. så hashtagga gärna oss #studiohälsostund #hälsostund #igodahänder #positivitetskalender

 
Innan du sluter dina ögon ikväll, var nöjd med det du fick gjort, var tacksam för allt du har i livet och var stolt över vem du är!
Taggar: glad, glädje, hälsostund, igodahänder, kärlek, liv, loveyourself, mindset, människor, måbra, möjligheter, positivitetskalender, skönhet, studiohälsostund, tacksamhet;

Kommentera inlägget här :